Doctorul specialist în medicină personalizată și nutriție afirmă că trebuie să avem grijă ce mâncăm în această perioadă de post pentru că riscăm să ne facem praf organismul cu tot felul de mâncăruri grase sau cu alimentele sintetice.

În opinia specialistului, postul este „un exercițiu de echilibru emoțional, de stări, atitudini, reacții și nicidecum o perioadă de restricții alimentare

Nu cred că ținem post dacă nu mâncăm carne, dar suduim la semafor, sau gândim nepotrivit despre un coleg sau vecin. Când decidem că vrem să ținem post este bine să ne pregătim, iar pregătirea presupune atât pregătire mentală cât și alimentară.”

Alimentația în post nu este și nu trebuie să fie una întâmplătoare, majoritatea persoanelor luând în greutate pentru că iau decizii nepotrivite, cum ar fi pâine, zacuscă, soia și cartofi prăjiți, iar alții scad în greutate prin subalimentare”, apreciază specialistul.

„Nu poți intra în perioada de post după ce ai îngurgitat cantități industriale de alimente, combinate greșit și, deodată, restricția. și nici nu poți reveni la obiceiurile alimentare nepotrivite, după perioada de post.

Stare de ALERTĂ în Italia după cutremurele de ieri. Posibil 30 de morți printre, care și o româncă, prinși sub dărâmături

Sunt pline camerele de gardă ale spitalelor de urgență de „mâncăi” care au ținut post, iar mai apoi au „scăpat” în fleici și salata de boef”, declara dr. Bălănică.

Postul poate să aibă mai multe conotații:„cea legată de sănătate este probată de generații, străbunii noștri țineau post și aveau argumentul bunului simț. Îmi amintesc de bunica, ea postea miercurea și vinerea, și simțea că acest lucru aduce liniște, mulțumire și echilibru în familie.

Sunt convins că fiecare dintre noi are o motivație și un argument pentru care ține sau nu post. Din punctul meu de vedere, postul mai este și un moment de introspecție, de timp petrecut cu tine, într-o societate care și-a pierdut morala, iar timpul a devenit din ce în ce mai prețios.

În fapt, timpul este singura resursă neregenerabilă și chiar dacă știam teoretic, doar acum ne-am dat într-adevăr seama. Iar dacă nu putem ține post dintr-un motiv sau altul, poate chiar din motive medicale, asta nu înseamnă că nu putem ajuta, dărui, purta normal și gândi pozitiv”, explică medicul.

Tot el spune că trebuie să avem un echilibru nutrițional și nu șocuri alimentare sau de greutate.

„Vă sfătuiesc să consumați în post vegetale bogate în proteine, întrucât numai proteinele ne dau starea de sațietate. Ca exemplu, lintea verde, năutul, fasolea boabe cât mai închisă la culoare, fasolea verde și ciupercile, gătite la abur și cuptor. Soia are o cantitate mare de proteine, dar și o mare cantitate de grăsimi vegetale și nu este indicată tuturor.

Totodată, soia este un fitoestrogen contraindicat în cantități mari femeilor cu patologii de sân și ginecologice. Folosiți-vă imaginația și combinați alimentele vegetale cu cantități mari de proteine cu fructele nu foarte bogate în zahăr și legumele de culoare verde”, spune el.

Ne recomandă și să nu folosim ulei în exces, „iar câteva felii de pâine albă cu zacuscă reprezintă o bombă calorică pentru orice organism. Gătiți, în loc de zacuscă, o tocăniță de legume, de exemplu de dovlecei și ciuperci, și nu folosiți ulei, folosiți o supă de rădăcinoase.

Farmacia inimii, CATENA, umblă cu cioara vopsită

Totodată, margarina ar trebui să fie o altă formă de ulei vegetal, dar țineți cont că nu e chiar așa.

Uleiurile vegetale sunt lichide, iar ca să ajungă în formă solidă, așa cum este margarina, suferă un proces chimic de hidrogenare și/sau amestec cu grăsimi de origine animală.

Dacă sunteți normoponderali puteți să stropiți cu câteva picături de ulei de măsline mâncarea sau salată, dar numai atât.”, afirma el.

Sursa: doctorulzilei.ro

   Acum se mai citește și :   

loading...

   Recomandările noastre:   

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here