loading...

Pe 23 aprilie, în sâmbăta lui Lazăr,  a avut loc pelerinajul de Florii în Capitală, eveniment la care au participat peste 900 de preoți și mii de credincioși. S-a început de la Mănăstirea Radu Vodă și s-a încheiat la Patriarhie.

Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul și preoții au împărțit pelerinilor ramurile de salcie și, în jurul orei 16.09, s-a plecat în procesiune pe traseul: Bvd. Mărășești, Bd. Dimitrie Cantemir, Str. Bibescu Vodă, Str. Șerban Vodă, Catedrala Mitropolitană Sfântul Spiridon – Nou, Str. Principatele Unite,  Str. Ienăchiță Văcărescu, Str. Sfânta Ecaterina,  Biserica Sfânta Ecaterina,  Paraclis Universitar,  Str. Bibescu Vodă,  Colina Bucuriei,  Catedrala Patriarhală.

 Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a rostit rugăciunea de sfințire a icoanei Praznicului Întrării Domnului în Ierusalim, a sfințit icoana sărbătorii Intrării Domnului în Ierusalim purtată în procesiune astăzi și a rostit rugăciunea de binecuvântare a pelerinilor.

Cu acest prilej, Patriarhul Daniel le-a adresat celor prezenți pe Colina Bucuriei un cuvânt de învățătură. „Pelerinajul de Florii are o mulțime de semnificații duhovnicești, care arată dinamica liturgică și misionară a Bisericii noastre”:

„Pelerinajul de Florii este un memorial, o aducere aminte, o comemorare a Intrării Domnului nostru Iisus Hristos în Ierusalim după ce a înviat din morți pe prietenul său Lazăr din Betania; în al doilea rând pelerinajul de Florii este o reactualizare a pelerinajelor din primele veacuri ale creștinismului; în al treilea rând acest pelerinaj este o reactualizare a pelerinajelor de Florii care au avut loc în România până la instaurarea regimului comunist ateu”.

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a vorbit, potrivit basilica.ro, și despre o altă semnificație a pelerinajului de Florii: „prevestire și mărturisire a biruinței lui Hristos asupra morții”:

„Pelerinajul este, în esența lui, prevestire și mărturisire a biruinței lui Hristos asupra morții după ce a intrat în Ierusalim ca să treacă prin suferință și moarte, să fie îngropat și apoi a treia zi să învieze din morți, dăruind lumii viață veșnică. Intrarea Domnului nostru Iisus Hristos în Ierusalimul pământesc avea un scop mai înalt și anume trecerea prin moarte la Înviere și intrarea în Ierusalimul Ceresc, acolo unde moarte nu va mai fi (cum ne arata cartea Apocalipsei, cap. 21) și unde nu va mai fi întuneric, ci lumină, pentru că cetatea Ierusalimului Ceresc nu mai este luminată de soare, ci de însăși prezența lui Dumnezeu în ea. De aceea, pelerinajul pleacă de la o biserică și ajunge la o altă biserică, întrucât, așa cum spune slujba de sfințire, Biserica este icoana pe pământ a Ierusalimului ceresc, a împărăției Iubirii luminii neînserate și bucuriei Preasfintei Treimi. (…) Ierusalimul ceresc este reprezentat de fiecare biserică ortodoxă prin faptul că Învierea lui Hristos este temelia învierii de obște, temelia învierii tuturor oamenilor în ziua de Apoi”.

Procesiunea s-a terminat în jurul orei 17.45. Pelerinajul de Florii fusese interzis de regimul comunist, în 1948, dar a fost reluat, la București, din anul 2008, la inițiativa și cu binecuvântarea Patriarhului Daniel.

Sursa: activenews.ro


Imagini video EXTREM de RARE cu cuplul CEAUȘESCU. Cum au permis ei oare sa fie filmați în asemena ipostaze? VEZI IMAGINILE!


Best NEWS

Te-ar mai putea interesa

DISTRIBUIȚI
loading...

CELE MAI CITITE ARTICOLE DIN ULTIMELE ZILE


ÎN ATENȚIA CITITORILOR !!! Vă rugăm ca în comentariile dumneavoastră să folosiți un limbaj decent și fără atacuri la persoană. Nu aprobăm comentarii care conțin link-uri către alte site-uri, sau cele care conțin injurii, ori atacuri la persoană. Acceptăm orice critică, doar dacă este însoțită de un limbaj decent, care respectă regulile bunului simț. Responsabilitatea juridică a opiniilor dumneavoastră exprimate AICI vă aparține în totalitate. Vă mulțumim pentru că ne urmăriți! 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here