NEWS ALERT
Carne de vită... fără vită! Asta au descoperit inspectorii ANPC într-un lanţ de supermarketuri din România

NASA a făcut o descoperire şocantă în urmă cu foarte puţin timp în ceea ce priveşte starea unei planete. Una dintre cele două luni care orbitează în jurul planetei Marte, Phobos, se află într-o accentuată stare de degradare, şi ar putea dispărea în totalitate.

Phobos orbitează în prezent la o distanţă de aproximativ 6.000 de kilometri deasupra suprafeţei planetei Marte. Cercetătorii din cadrul NASA sunt de părere că Phobos este mai aproape de planeta sa decât orice altă lună din sistemul solar, relatează în pagina electronică NASA.

Gravitaţia planetei Marte atrage Phobos, cel mai mare dintre cei doi sateliţi ai săi, cu aproximativ 2 metri la fiecare sută de ani. Oamenii de ştiinţă din cadrul NASA au ajuns la concluzia că Phobos o să fie distrusă în aproximativ 30- 50 de milioane de ani, scrie MEDIAFAX.

Terry Hurford, reprezentantul NASA de la Centrul Goddard pentru zborurile spaţiale din Greenbelt, SUA, a declarat: „Noi considerăm că Phobos a început deja să se distrugă, iar primul semn al acestui proces este mulţimea de adâncituri de pe suprafaţa lunii”.

După ample cercetări, oamenii de ştiinţă din cadrul NASA au ajuns la concluzia că aceste adâncituri pot fi şi rezultatul mai multor impacturi mici cu materialele evacuate de Marte. Noile studii ale lui Terry Hurford susţin ideea că aceste semne apar ca urmare a deformării Phobos de către forţele mareice cauzate de atracţia gravitaţională dintre Marte şi Phobos. Şi în cazul Terrei este valabilă aceeaşi teorie. Pământul şi satelitul său natural, Luna, se atrag între ele la fel, producând mareele în oceane şi conferind celor două forma unui ou în loc de o sferă perfect rotundă.

Descoperirile lui Terry Hurford şi ale colegilor săi au fost prezentate în 10 noiembrie, la Reuniunea anuală a Diviziei de Ştiinţă Planetară ale Societăţii Americane de Astronomie, ce a avut loc la National Harbor, Maryland.

Sursa: spynews.ro

ATENȚIE!!!! Dacă aveți peste 40 de ani CITIȚI URGENT ASTA! Este o informație care vă poate salva viața. Detalii AICI.

Instalează aplicația INFOALERT pentru a afla PRIMUL ultimele noutăți!Instaleaza aplicația INFOALERT din GOOGLE PLAY

ȘTIREA ZILEI pe infoalert.ro

Prietenii tai deja au apreciat pagina noastra. DA SI TU UN LIKE AICI! Multumim!