”Nu mănânc şi tot mă îngraş”! Poate că nu ştiai încă, însă nu doar mâncarea îngraşă!Află ce îți influenţează indirect metabolismul!

loading...

Orice ai face, oricâte diete ai ţine, continui să acumulezi kilograme în plus? Poate că nu ştiai încă, însă nu doar mâncarea îngraşă. Pe lângă dulciuri şi grăsimi, greutatea este ameninţată şi de alte cauze care îţi influenţează indirect metabolismul.

Fără să realizezi, începi să acumulezi kilograme şi simţi că pierzi controlul asupra propriului organism. Nutriţionistul Gabriela Man ne-a explicat motivele şi modul în care putem să contracarăm toate aceste efecte.

Eşti stresată

Pentru majoritatea oamenilor, stresul este prezent în multe dintre acţiunile întreprinse pe parcursul zilei. Acesta poate acţiona ca un stimulent al apetitului. „Stresul agravează insulinorezistenţa, afecţiune care determină atât creşterea în greutate, cât şi complicaţiile excesului ponderal, ca: obezitate, diabet tip II, boală cardiovasculară, trigliceride crescute, ficat steatoric, ovar polichistic, etc.”, spune medicul Gabriela Man.

Cum combaţi? „Este de dorit un control adecvat al factorilor de stres din viaţa noastră. În ţările civilizate, concomitent cu vizitele la nutriţionist pentru obţinerea greutăţii ideale, se fac şi şedinţe de consiliere psihologică ce au, printre altele, rolul de a indentifica factorii de stres din viaţa persoanei în cauză şi corectarea reacţiilor acestuia la acei factori.”

Bei prea multă cafea

Multe persoane au tendinţa de a consuma o cantitate destul de mare, fie că e vorba despre cafeaua de dimineaţă la care se mai adaugă altele pe parcursul zilei, fie alte băuturi care conţin cofeină. „Abuzul de cofeină, prin consumul crescut de cafea, băuturi de tip cola sau ceai negru, îngraşă, deoarece au efecte asupra insulinorezistenţei”, spune specialistul.

Cum combaţi? „O ceaşcă de cafea dimineaţa este suficientă (dar nu obligatorie). În rest, se poate consuma cafea decofeinizată, cicoare sau ceaiuri de fructe ori de plante.”

Dormi puţin

Odihna insuficientă poate fi o cauză esenţială ce duce la instabilitatea greutăţii. „În primul rând se perturbă bioritmul, ciclul obişnuit somn/veghe. În mod normal, ai activitate ziua şi dormi noaptea. În timpul nopţii, pancreasul intră în repaus şi nu mai secretă insulină, reluându-şi activitatea la trezire. Acest mecanism fiziologic este perturbat şi apar problemele cu greutatea, insulina fiind de fapt «dirijorul întregului nostru metabolism», iar dereglările induse de lipsa somnului, duc la îngrăşare. În plus, din cauza odihnei insuficiente apare pofta de «a ronţăi ceva». Cei care au insomnii sau lucrează în ture de noapte au tendinţa să mănânce şi în cursul nopţii”, explică nutriţionistul.

Cum combaţi? „Cei care lucrează şi în ture de noapte ar trebui să evite să mănânce până dimineaţa, iar dacă totuşi o fac, să aleagă gustări sărace în carbohidraţi (exemplu: un sandviş cu pâine «Slăbeşti mâncând» cu felii de friptură rece, castraveţi, salată verde, varză etc.).

Cât despre cei care obişnuiesc să adoarmă foarte târziu, este indicat să încerce să adoarmă în jurul orelor 22-23, să evite «nopţile albe» şi, mai ales, servirea gustărilor nocturne.”


ATENȚIE! VĂ AVERTIZĂM că dacă dați CLICK AICI veți urmări IMAGINI video NĂUCITOARE. Filmarea poate crea panică de aceea nu va fi afișată pe această pagină.

Sursa: www.healthy-romania.ro


Prietenii tăi deja au apreciat pagina noastră. DĂ ȘI TU UN LIKE! Mulțumim!

NU RATA ȘTIREA ZILEI!

DISTRIBUIȚI
loading...

CELE MAI CITITE ARTICOLE DIN ULTIMELE ZILE

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here