NEWS ALERT
Daca nu venea Revolutia, ar fi fost prapad. Planul dement al lui Ceausescu prin care Romania devenea camp de experimente

Se pregătește nouă taxă pentru posesorii de autoturisme. Sunt verificate emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor înmatriculate in 2017.

Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) va realiza un inventar al emisiilor de dioxid de carbon generate de autovehiculele înmatriculate in anul 2017, raportat la parcul auto existent la 31 decembrie 2016. Ministerul Mediului, prin intermediu unui grup de lucru, va face o evaluare a impactului asupra mediului.

„Comisia lucrează, in primul rând, la evaluarea impactului de mediu, pentru acesta este cel mai important element de la care pornim daca se va taxa sau nu se va taxa sau daca se vor pune masuri administrative de limitare a accesului mașinilor.

Încă nu cunoaștem care vor fi propunerile comisiei de specialitate, dar va pot spune ca la acest moment este in derulare un studiu cu privire la cantitatea de emisii generate de autovehiculele înmatriculate in 2017 fata de total parc auto la data de 31 decembrie 2016. Vrem sa facem impactul de mediu, iar Agenția Națională pentru Protecția Mediului realizează acest inventar al emisiilor.

In principiu, s-ar putea sau nu s-ar putea, opinia mea este acest raport va ieși unul destul de periculos din punct de vedere al emisiilor, pentru ca acea cantitate de emisii este destul de mare, uitandu-ne doar la numărul total de autovehicule vechi si poluante care s-au înmatriculat in anul 2017. Practic, 80% din total parc auto are peste 10 ani vechime”, a declarat președintele AFM.

În grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto, au fost luate în calcul doua variante: fie taxarea o singura data pe toata durata de viata a autovehiculului, fie o data pe an, in functie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

S-a constituit un grup de lucru in cadrul ministerului, grup de lucru in care a fost invitata si industria, inclusiv PwC (PricewaterhouseCoopers, n.r.). Oricum, va fi o dezbatere publica, pentru ca trebuie explicat foarte bine după atâtea critici la Curtea Europeana de Justiție. Grupul de lucru s-a întâlnit de doua ori. Am trecut in revista si deja au început discuții cu privire la modul de taxare.

Se pot identifica doua moduri de taxare. Ultima discuție a generat o alta discuție, ca am putea crea un mix intre aceste doua moduri. Dar, in principiu, am plecat de la taxarea o singura data pentru toata durata de viată a autovehiculului, acesta fiind unul dintre modurile de taxare, iar al doilea o plata anuala, gen impozit sau taxa care sa fie gândită cu o valoare accentuata, cu o valoare mai mare pentru acele vehicule cu o forma de poluare inferioara fata de celelalte, cum sunt Euro 6 sau Euro 5, care au o forma de poluare mai prietenoasa cu mediu”, a explicat șeful AFM.

Sursa: all4romania.eu

NEWS ALERT
Un șef din Poliția Capitalei despre modificările legilor justiției: „Va trebui să punem pedofilul față în față cu victima”
Instalează aplicația INFOALERT pentru a afla PRIMUL ultimele noutăți!Instaleaza aplicația INFOALERT din GOOGLE PLAY


loading...

Nu rata ȘTIREA ZILEI pe infoalert.ro

Prietenii tai deja au apreciat pagina noastra. DA SI TU UN LIKE AICI! Multumim!

Lasă un răspuns