Connect with us

Medicina si sanatate

Descoperă mâncarea perfectă care nu te îngrășa deloc

Published

on

Dacă ar fi să descriu mâncarea perfectă, aş alege: sănătos, delicios, mai mult decât o bucăţică, dar mai puţin decât senzaţia de saturație peste măsură. Crezi că este posibil? Bineînțeles! Există alimente care te satură, dar în acelaşi timp sunt sănătoase şi delicioase. Iată câteva dintre cele mai sățioase alimente!

Cartofii copți

Sunt pe nedrept demonizaţi, aceştia fiind, defapt, extrem de săţioşi. Într-un studiu care a măsurat indicele de saţietate a 38 de alimente (inclusiv orezul negru şi pâinea integrală), cartofii copţi s-au clasat pe locul întâi. Deşi cartofii sunt deseori evitaţi deoarece sunt consideraţi bogaţi în carbohidraţi, ei nu ar trebui să fie ocoliţi. Indiferent dacă sunt copţi sau fierţi, aceştia sunt încărcaţi de vitamine, fibre şi alte substanţe nutritive. Rezultatul? Energie constantă şi saţietate de durată!

Ouă

Un studiu de Saint Louis University a descoperit că persoanele care au mâncat ouă la micul dejun, au consumai cu 330 mai puţine calorii pe parcursul zilei decât cei care au mâncat o chiflă. „Oul este unul dintre puţinele alimente care conţine o proteină completă, ceea ce înseamnă ca are toţi cei nouă aminoacizi esenţiali organismului”, spune Joy Dubost, purtătorul de cuvând al Academiei de Nutriţie şi Dietetică. „Odată digeraţi, aceşti aminoacizi declanşează eliberarea de hormoni din organism care suprimă pofta de mâncare”.

Iaurtul grecesc

Cercetătorii de la Harvard au examinat obiceiurile alimentare a 120.000 de persoane cu vârste cuprinse între 20 şi 30 de ani şi au constatat că iaurtul grecesc este alimentul cel mai cumpărat, aşadar, cel mai consumat. Specialiştii au descoperit că saţietatea creşte odată cu consumul de proteine din lapte, iaurtul grecesc fiind considerat cel mai bun lactat, conţinând un număr dublu de proteine şi o cantitate de zahăr mai scăzută decât un iaurt obişnuit.

Merele

Sunt unele dintre puţinele fructe care conţin pectină, substanţă care încetineşte în mod natural digestia şi care promovează sentimentul de plenitudine. Se pare că persoanele care mănâncă un măr ca parte a unei mese, se simt mai sătule chiar dacă au consumat mai puţine calorii decât în mod normal.

Fulgii de ovăz

Saţietatea oferită de fulgii de ovăz provine din conţinutul lor ridicat de fibre şi de capacitatea lor de a absorbi lichidele precum un burete. Atunci când este fiert în apă sau lapte degresat, ovăzul se umflă şi astfel devine puţin mai greu de digerat, timp în care te vei simţi sătulă.

Sursa: csid.ro

loading...
Loading...

Medicina si sanatate

Spune-mi ce grupa de sange ai ca sa-ti spun de ce boli vei suferi

Published

on

By

Chiar dacă nu se cunosc foarte multe detalii, există o legătură semnificativă între grupa de sânge și starea generală de sănătate.

Din păcate, nu putem controla ce grupă de sânge avem, dar ne ajută să știm pentru a avea în vedere posibilele slăbiciuni.

În funcţie de caracteristicile hematologice ale fiecărei grupe de sânge, sistemul imunitar va acţiona în mod diferit asupra virusurilor, bacteriilor şi afecţiunile provocate de acestea.

De exemplu, un studiu realizat de oamenii de știință de la Harvard School of Public Health arată că cei care au grupele A, B sau AB prezintă un risc mai mare de boli coronariene, prin comparație cu cei cu grupa O.

De asemenea, aceleași grupe au un risc mai mare de formare de cheaguri de sânge periculoase.

Un alt studiu realizat de cei de la Universitatea din Vermont, care a implicat 30.000 de oameni, a arătat că cei cu grupa AB au un risc cu 82% mai mare de a avea probleme cu memoria, care pot provoca demență.

Dr. Cushman, cel care a condus studiu, a spus că partea bună e că aceste lucruri pot fi controlate, atât timp cât persoana în cauză nu fumează, mănâncă sănătos și rămâne în formă. Recomandat ar fi și să își păstreze creierul activ prin citit, puzzle-uri și interacțiune socială.

Mai multe cercetări au scos la iveală faptul că cei cu grupa de sânge A prezintă riscuri crescute de cancer la stomac, potrivit lui Gustaf Edgren, expert în epidemiologie la Institutul Karolinska din Suedia. Oamenii cu grupa O, pe de altă parte, sunt mai predispuși la ulcer peptic. Având în vedere că ambele afecțiuni sunt asociate cu bacteria h pylori, specialistul susține că probabil grupele de sânge ne fac mai susceptibili la anumite infecții bateriane.

sursa playtech.ro

loading...
Loading...
Citește mai departe>>

Ultimele articole

Alte recomandari

Loading...

Facebook

Cele mai citite articole din ultima săptămână

*** Infoalert.ro este un site ce cuprinde articole de presă preluate din diverse surse interne și externe. Majoritatea articolelor conțin link-uri către sursa lor originală, diverse site-uri informative din Romania sau de peste hotare.*** ***


Vă stăm oricând la dispoziție cu întrebări și sugestii la contact@infoalert.ro sau lăsându-ne un mesaj pe pagina noastră de Facebook
Copyright © 2018 *INFOALERT.RO * Unele drepturi rezervate***