Connect with us

INFO ȘTIRI

Util pentru toți șoferii români. Se schimba felul în care se va face ITP-ul autoturismelor. Iată noutățile

Published

on

Guvernul a aprobat modificarea și completarea cadrului general de organizare și funcționare a sistemului de ITP a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România. Noile prevederi țin cont de reglementări europene în domeniu.

Potrivit dcnews.ro, o nouă prevedere clasifică defecțiunile constatate în momentul efectuării ITP-ului, în funcție de nivelul de risc asupra siguranței rutiere și de impactul asupra mediului:

RECOMANDARE
Niculae Bădălău, lider PSD, la o petrecere în care solistul cântă „Să vină Diaspora, că noi ne pisam pe ea” - VIDEO

deficiențe minore – care nu au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului, precum și alte neconformități minore;

deficiențe majore – susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic, precum și alte neconformități mai importante;

deficiențe periculoase – care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.

”Un vehicul care prezintă deficiențe încadrabile la mai mult de o categorie de deficiențe va fi clasificat în categoria corespunzătoare deficienței mai grave. Dacă la același element inspectat se constată mai multe deficiențe, vehiculul poate fi încadrat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficiențe ar genera un risc mai mare la adresa siguranței rutiere. După finalizarea inspecției tehnice periodice, persoana care prezintă vehiculul la inspecție este informată cu privire la orice deficiențe constatate și care necesită remediere.

De asemenea, primește certificat ITP conținând elementele standardizate aferente codurilor armonizate ale Uniunii Europene, iar vehiculului i se aplică un ecuson de inspecție tehnică periodică. În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe majore sau periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută și va fi necesară o nouă inspecție a vehiculului în cel mult 30 de zile de la inspecția inițială.” precizează un comunicat de presă al Guvernului.

Pentru autoturismele din alte țări

Un alt element de subliniat este că la reînmatricularea unui vehicul deja înmatriculat în alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spațiului Economic European, certificatul de inspecție tehnică periodică trebuie să fie încă valabil din punctul de vedere al frecvenței inspecțiilor tehnice periodice, în conformitate cu legislația în vigoare în România.

Pe lângă aceste schimbări, actul normativ introduce, în acord cu reglementările europene, obligațiile de raportare ca stat membru al Uniunii Europene, iar Regia Autonomă ‘Registrul Auto Român’ este desemnată ca autoritate competentă responsabilă de administrarea sistemului național de inspecții tehnice periodice și ca organism de supraveghere a stațiilor de inspecție tehnică.

Totodată, lista faptelor considerate contravenții a fost extinsă, cuantumul amenzilor aplicate fiind între 1.000 și 5.000 de lei. Astfel, pe lângă faptele penalizate conform reglementărilor actuale, se vor considera contravenții efectuarea ITP în stații care nu dețin autorizare pentru categoria în care se încadrează vehiculul inspectat, nerespectarea metodologiei, a procedurilor ori a fluxului tehnologic comunicat de R.A.R. cu ocazia autorizării, atestarea ca bun de circulație a unui vehicul care nu a fost prezentat în stația de inspecție tehnică, precum și efectuarea ITP la vehiculele care prezintă modificări ale caracteristicilor din cartea de identitate a vehiculului fără ca modificările să fi fost înscrise în documentele respective.

Proiectul de lege adoptat astăzi de Guvern modifică și completează Ordonanța Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică.

Biroul de presă al Guvernului

loading...
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

INFO ȘTIRI

Draga Olteanu-Matei, de nerecunoscut la 85 de ani! A slabit foarte mult pe fondul unor probleme de sanatate – galerie foto

Published

on

By

Draga Olteanu-Matei, doamna filmului românesc de comedie, este de nerecunoscut la 85 de ani. Aceasta s-a retras la Piatra Neamț de câțiva ani, într-o cunoscută pensiune din oraș, pentru a-și trăi bătrânețea în liniște și a slăbit extrem de mult.

Marea actriță din generația de aur a devenit foarte discretă, în privința vieții ei personale, însă recent a acceptat să acorde un interviu pentru emisiunea lui Teo Trandafir, Teo Show.

RECOMANDARE
Un ciclon ajunge luni in Romania. Vin vijeliile si grindina!

„Nu aș fi acceptat să dau acest interviu dacă nu îmi spuneai că vii din partea lui Teo. Sunt bătrână, aș vrea să promovați tinerii”, a declarat actrița, care trăiește de câțiva ani buni la o prietenă la Piatra Neamț.

„Aici stau la o prietena foarte bună, cu care m-am cunoscut în1992. Soțul meu s-a grăbit să plece și m-a lăsat pe mine, dar asta nu înseamnă că sunt singura, eu sunt cu el în permanență. Am rămas aici nu numai pentru că sunt oameni extraordinari, dar este și faorte frumos locul și foarte liniștit și îmi face plăcere să stau aici.(…) Bucureștiul e satul meu natal, îl porți cu tine oriunde ai merge” , a declarat marea actriță pentru Teo Show.

Îndrăgita și talentata actriță a precizat că nu-i place să fie lăudată, ci preferă să fie criticată ca să știe ce trebuie să corecteze la ea. „Dacă mă iubești cu adevărat, îmi spui ce nu ți-a plăcut la mine, pentru că în felul acesta eu pot să controlez, pot să corectez”, a spus Draga.

Draga Olteanu-Matei a fost internată anul trecut, la spitalul din Piatra Neamț

În ultimul timp, marea actriță de comedie a avut și probleme de sănătate. Anul trecut, în luna mai, Draga Olteanu-Matei a fost internată de urgență în spital, apărând mai multe zvonuri că ar suferi de pancreatită, însă informația nu a fost confirmată până acum.

Potrivit Realitatea TV, ea ar avea probleme la ficat, iar unele probleme de sănătate s-au acutizat pe fondul vârstei înaintate.

Reprezentanta generației de aur a teatrului românesc a jucat în peste 50 piese de teatru, 100 roluri în Televiziune şi 90 de filme. Draga Olteanu Matei a devenit celebră pentru rolul de excepției al coanei Chirița

Draga Olteanu Matei a absolvit Institutul de Arta Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, în 1956, iar în luna septembrie a aceluiași an a debutat în piesa „Ziariștii”, Alexandru Mirodan.

De-a lungul carierei sale a jucat în diferite piese de teatru. „Coana Chirița” dupa Alecsandri, pentru care a scris și un scenariu de film în două serii (Coana Chirita – 1986 si Chirita la Iasi 1987), „Gaitele” de Kiritescu (1977), „Caruta cu paie” de Mircea Stefanescu, „Hagi Tudose” de Barbu Stefanescu Delavrancea, „Domnisoara Nastasia” de G.M. Zamfirescu, „Pisica in noaptea de Anul Nou” de D.R. Popescu, „Autorul e in sala” de Ion Baiesu etc.

loading...
Citește mai departe>>

Ultimele articole

Alte recomandari

Loading...

Facebook

Cele mai citite articole din ultima săptămână

*** Infoalert.ro este un site ce cuprinde articole de presă preluate din diverse surse interne și externe. Majoritatea articolelor conțin link-uri către sursa lor originală, diverse site-uri informative din Romania sau de peste hotare.*** ***


Vă stăm oricând la dispoziție cu întrebări și sugestii la contact@infoalert.ro sau lăsându-ne un mesaj pe pagina noastră de Facebook
Copyright © 2018 *INFOALERT.RO * Unele drepturi rezervate***