Mașinile la mâna a doua aduse din Occident sunt la mare căutare printre români, mai ales de când nu se mai plătește timbrul de mediu. Dar există și riscuri.
Două treimi dintre autoturismele rulate pentru care s-a verificat istoricul de daune au avut cel puţin un incident, avertizează specialiştii. Noii proprietari se trezesc cu surprize sub capotă, care îi costă mii de euro.
Anul trecut, pentru 36% dintre maşinile la mâna a doua reparaţiile au ajuns la aproape 2.200 de euro per autoturism. Se explică prin avariile pe care noii proprietari le descoperă doar după ce cumpără maşina.
Costul reparaţiilor creşte dacă avariile au fost mai grave, dacă maşina a trecut printr-un incident mediu sau mare.
Pentru jumătate dintre maşinile cumpărate în acest an la mâna a doua s-au plătit apoi reparaţii de peste 15.000 de euro. S-au vândut chiar şi maşini care ar trebui să fie considerate daună totală. Anul trecut au fost reînmatriculate aproape 500.000 de maşini vechi, un număr record.
Dacă vreţi să cumpăraţi o maşină la mâna a doua, este bine să verificaţi atât caroseria, cât şi posibilele urme de impact frontal. Acestea ne dau indicii clare dacă maşina a trecut printr-un accident minor sau dacă a fost daună totală.
sursa digi24.ro