Connect with us

Diverse

Cele mai ciudate mașini inventate de români! Automobile cu două roti atingeau viteze foarte mari

Published

on

RECOMANDARE
INFP a lansat aplicația care te anunță cu 30 de secunde înainte de producerea unui seism

Producţia românească de automobile are o istorie de peste un secol. Prima fabrică a fost creată în 1908 la Arad. In timp, multi ingineri români au fost cunoscuţi chiar si peste hotare pentru invenţiile şi prototipurile lor.

Aurel Persu a creat un automobil cu forma aerodinamică a picăturii de apă în cădere, brevetându-şi invenţia în Germania, la 19 septembrie 1924. Vehiculul era dotat cu frâne pe saboţi şi avea o capacitate cilindrică de 1.400 cmc. Automobilul a fost donat Muzeului Naţional Tehnic Dimitrie Leonida în 1969. Este în stare de funcţionare şi în prezent.

Gheorghe Gal a fost campion de motociclism în anii 1930, a creat un microautomobil, cu trei roţi, dotat cu un motor Jawa de 250 cmc, 12 CP si un consum de 4,3litri/100 kilometri. Automobilul Gal avea o lungime de 2,60 metri, două locuri, direcţia pe roţile din faţă, schimbătorul de viteze la volan. Putea atinge o viteză de până la 75 Km/h. Câteva exemplare din prototipul lui s-au păstrat la colecționari de mașini de epoca.

Un automobil exotic era De Karaso Simplon şi a fost realizat în Uzinele din Reşiţa. Avea o caroserie monobloc din răşina poliesterică armată cu fibră de sticlă montată pe o infrastructură echipată cu motor Renault. Karaso Simplon era confecţionat manual şi impresiona prin tapiţeria din piele ecologică.

Justin Capră a construit automobilul Virgilius, cu două roţi, echipat cu un motor de avion de 105 CP. Vehiculul cu o greutate de 250 de kilograme putea atinge 300 km/oră. Tot el a realizat şi cea mai mică maşină din lume, Soleta F, care consuma 0,5 l la 100 de kilometri.
În anii 1970 românii utilizau primul autobuz cu etaj. Maşina putea transporta 74 de oameni şi efectua curse între Bucureşti şi Amara.


Cea mai elegantă mașina autohtonă a anilor 1940 a fost Malaxa. Automobilele create în uzinele celebrului industriaș Nicolae Malaxa erau echipate motoare cu trei cilindri in stea, aveau 30 CP, şase locuri şi atingeau o viteză de 120 km/h, consumul de benzină fiind de 10 l/100 km.


Sursa:adevarul.ro

loading...
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Diverse

Scapă definitiv de mirosul neplăcut al transpirației de la subraț cu cele mai eficiente tratamente chiar la tine acasă

Published

on

By

RECOMANDARE
TELEFONUL – un DROG! Experții spun că dacă îi dai copilului tău un telefon mobil este ca și cum i-ai da un gram de COCAINĂ

Mirosul neplăcut de transpirație poate fi înlăturat prin utilizarea unor preparate simple, dar eficiente și care nu irită pielea.

Publicația viatasisanatate.com ne arată cele mai eficiente tratamente împotriva transpirației.

Săpunul din lapte de capră12 este ideal, si săpunul de Castilia face minuni. Se înlătură bacteria care produce mirosul neplăcut.

Oțet de mere:

Oțetul de mere  cu putină zeamă de lămâie urmat de clătirea cu apă călduță ucide micile bacterii imediat. Ingredientele respective se pot pulveriza.

Ulei de arbore de ceai:

Aplicat în zona subrațului este un agent antibacterian și antifungic foarte bun.

Bicarbonatul de sodiu:

Menține pielea uscată și înlătură mirosul neplăcut.

Lămâia verde:

Sucul proaspăt stors al lămâii distruge până la 99% din bacterii și ajută la împrospătare pentru o săptămână.

Apa oxigenată:

Este foarte bună la uciderea mirosului de subraț. Puteți să amestecați cu puțină apă de trandafiri pentru a elimina și mai eficient mirosul.

Sursa: viatasisanatate.com

loading...
Citește mai departe>>

Facebook

Alte recomandări

Loading...

Cele mai citite articole din ultima săptămână

*** Infoalert.ro este un site ce cuprinde articole de presă preluate din diverse surse interne și externe. Majoritatea articolelor conțin link-uri către sursa lor originală, diverse site-uri informative din Romania sau de peste hotare.*** ***


Vă stăm oricând la dispoziție cu întrebări și sugestii la contact@infoalert.ro sau lăsându-ne un mesaj pe pagina noastră de Facebook
Copyright © 2018 *INFOALERT.RO * Unele drepturi rezervate***