Vă convine cum suntem FURAȚI pe față de companiile de gaz și de curent? - Infoalert.ro
Connect with us

Agricultura si economie

Vă convine cum suntem FURAȚI pe față de companiile de gaz și de curent?

Published

on

RECOMANDARE
Nebunie totală. Urs pe motocicletă în Rusia

Majoritatea consumatorilor casnici de gaz și energie electrică percep factura ca pe o „amendă” și își spun: „Trebuie să plătesc.” Dacă aveți răbdare să citiți factura de curent constatați că din preţul total afişat, doar 29% reprezintă ceea ce aţi consumat!

Restul sunt tarife de distribuţie şi furnizare – 49%, certificate verzi – 9%, tarif de transport – 5%, cogenerare – 4%, servicii de sistem – 3% şi accize – 1%.

Deci, la o factură de energie electrică de 100 de lei (fără TVA), costurile de furnizare şi distribuţie ajung la 49 de lei. Preţul în sine al energiei este mai mic de o treime (29 de lei). Factura include și o contribuţie de 9% pentru subvenţionarea energiei verzi, una de 4% pentru centralele în cogenerare, iar Transelectrica primeşte 5% drept tarif de transport şi 3% tarif pentru serviciile de sistem.

Publicația hotinfo.ro ne informează că principalii distribuitori de energie electrică în România sunt italienii de la Enel şi Electrica – care deţin fiecare cât trei distribuţii de energie, iar E.ON (Germania) şi CEZ (Cehia) controlează fiecare câte una. Enel alimentează Banatul, Dobrogea şi sudul Munteniei, inclusiv Bucureştiul. Electrica deţine monopol pe alimentarea cu energie în Transilvania, plus nordul Munteniei, E.ON distribuie electricitate în Moldova, iar CEZ în Oltenia.

Cogenerare reprezintă  producere simultană de energie electrică și energie termică (CET=Centrală electrică de termoficare).

Codul fiscal specifică faptul că energia electrică este accizabilă, la fel ca țigările, alcoolul sau combustibilului. Acciza unitară este de 1 euro/MWh pentru consum necomercial, adică pentru activități casnice: aspirator, frigider, fier de călcat, televizor etc.

În ceea ce privește gazele naturale, preţul în sine reprezintă mai puţin de jumătate din factură (49%). Acest preţ este mare pentru că este obţinut din amestecul gazelor de producţie internă, mult mai ieftine, cu cele de import din Rusia, relatează Adevărul. Celelalte costuri prevăzute în factură sunt tarifele de distribuţie (33%), tarife de furnizare (11%) şi cele de transport (7%).

Cei mai mari distribuitori de gaze din România sunt GdF SUEZ – pentru sudul a ţării, şi E.ON – pentru  partea de nord.

Sursa: banatulazi.ro

loading...

Agricultura si economie

De azi, adio ITP pe șpagă. Sancțiuni dure pentru șoferii români. Nici samsarii de mașini second hand nu sunt iertați

Published

on

RECOMANDARE
A turnat muştar în apa de baie şi şi-a frecat pielea. Când veţi afla de ce, veţi face şi voi acelaşi lucru

Şoferii care vor fi prinşi în trafic de poliţişti la volanul unor maşini cu ITP ul expirat vor rămâne fără talon şi fără plăcuţele de înmatriculare şi vor fi amendaţi, fără drept de circulaţie. Acelaşi lucru este valabil şi dacă maşina a fost cumpărată sau vândută, dar nu a fost trecută pe numele noului proprietar în termen de 90 de zile de la înstrăinare. Poliţiştii de la Serviciul Rutier îi avertizează pe şoferi să verifice valabilitatea inspecţiei tehnice a maşinii, pentru că din 20 mai vor fi sancţiuni mai aspre.

Ordonanța Guvernului nr. 14/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice a apărut în 2017 în Monitorul Oficial, însă prevederile referitoare la suspendarea înmatriculării se vor aplica efectiv abia de la data de 20 mai 2018.

Începând cu această dată, intră în vigoare o serie de prevederi care modifică şi completează legiislaţia rutieră. Una dintre măsuri prevede suspendarea de drept a înmatriculării vehiculului pentru Inspecţia Tehnică Periodică expirată.

In situația în care inspecția tehnică periodică (ITP) a unei mașini va expira, înmatricularea acesteia va fi suspendată automat. Astfel, șoferii care vor circula în continuare cu respectivul automobil vor risca atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei. In cazul expirării ITP-ului, un șofer care va folosi în continuare autoturismul va risca nu una, ci două amenzi între 1.305 și 2.900 de lei. Amenda cumulată va fi, practic, de minimum 2.610 și de maximum 5.800 de lei, scrie avocatnet.ro. 

Certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare se restituie proprietarului de către Poliţia Rutieră, la încetarea suspendării înmatriculării vehiculului.

In ordonanta mai sus amintită, se introduc reguli și pentru descurajarea eliberării ITP pe șpagă, altele decât cele prin care se prevede sancționarea stației care efectuează inspecția. Astfel, personalul RAR cu atribuții în verificarea inspecției poate modifica rezultatul ITP dacă constată că nu s-a respectat procedura stabilită sau poate anula un ITP emis de o stație. De asemenea, are atribuții de control în trafic pentru verificarea veridicității inspecției. Important de știut este că “Inspecţia Tehnică Periodică se efectuează cu ajutorul tehnicilor şi echipamentelor disponibile, fără demontarea sau îndepărtarea unor părţi ale vehiculului”. Service-urile care efectuează ITP vor putea și ele să fie supuse unor controale incognito din partea personalului RAR care ar putea utiliza automobile cu deficiențe cunoscute. Evident, controlul nu se va putea desfășura în condițiile clasice pentru că șpaga este exclusă din discuție, presiunile pentru obținerea ITP incluzând doar rugămințile falsului client.

Tot in textul ordonantei se stipulează faptul că RAR va furniza la fiecare ITP date cu privire la indicația odometrului la precedenta inspecție. Astfel, va putea fi descurajată frauda pe piața second hand, însă primele rezultate vor putea fi constatate abia începând cu 2019. Legea nu prevede, în forma actuală, ce fel de deficiență este aceea în care se constată ca s-a umblat la kilometraj și nici nu prevede sesizarea poliției în cazul în care s-a constatat o fraudă. De asemenea, RAR nu va putea certifica faptul că la prima inspecție la care se înregistrează indicația kilometrajului avem de-a face cu o indicație corectă.

In cazul vanzarii unei masini, noul posesor este cel care trebuie sa anunte autoritatile despre transmiterea dreptului de proprietate, scrie avocatnet.ro potrivit unui comunicat al Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Vechiul proprietar poate sa notifice vanzarea, dar acest lucru nu duce la o schimbare efectiva in baza de date. Clarificarea vine in contextul in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a recomandat soferilor care-si vand masinile sa depuna notificari la autoritatile competente, pentru a evita sa primeasca amenzi pentru lipsa rovinietei.

Obligatia de a anunta transmiterea dreptului de proprietate asupra unui autoturism revine noului posesor al acestuia, conform unei clarificari facute, la solicitarea AvocatNet.ro, de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din cadrul MAI.

„Inmatricularea vehiculelor este continua de la admiterea in circulatie pana la scoaterea definitiva din circulatie a unui vehicul din categoria celor supuse acestei conditii, iar obligatia transcrierii transmiterii dreptului de proprietate este in sarcina noului proprietar”, ne-a declarat Alina Dragomir, chestor de politie si director al DRPCIV.

RECOMANDARE
VIDEO |Scene terifiante în Anglia: „Este cel mai violent atac petrecut pe pământ britanic”. Un arbitru a fost bătut şi călcat în picioare de zeci de jucători la un meci între două echipe de turci

Codul rutier prevede ca, la vanzarea unui autoturism, noul posesor al acestuia este obligat sa anunte transmiterea dreptului de proprietate in cel mult 30 de zile. In acest fel se pot modifica in baza de date informatiile referitoare la posesorul masinii si se poate emite un nou certificat de inmatriculare. Afla mai multe pe avocatnet.ro si jurnalul.ro

loading...
Citește mai departe>>

Ultimele articole

Alte recomandari

Loading...

Facebook

Cele mai citite articole din ultima săptămână

*** Infoalert.ro este un site ce cuprinde articole de presă preluate din diverse surse interne și externe. Majoritatea articolelor conțin link-uri către sursa lor originală, diverse site-uri informative din Romania sau de peste hotare.*** ***


Vă stăm oricând la dispoziție cu întrebări și sugestii la contact@infoalert.ro sau lăsându-ne un mesaj pe pagina noastră de Facebook
Copyright © 2018 *INFOALERT.RO * Unele drepturi rezervate***