Parlamentul European a adoptat directiva referitoare la „dreptul la reparare” al consumatorilor, marți, și a explicat într-un comunicat de presă că „normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile și încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor reparându-le”.
Directiva a fost adoptată cu 584 de voturi pentru, 3 împotrivă și 14 abțineri.
Directiva dreptului la apărare aduce obligații pentru producători
Noile norme îi obligă pe producători „să repare produsul la un preț rezonabil, într-un termen rezonabil după perioada de garanție legală”.
„Consumatorii vor avea acces la piese de schimb, ustensile și informații despre cum pot fi reparate produsele. Consumatorii vor fi încurajați să opteze pentru reparare, prin stimulente ca vouchere și fonduri pentru reparații. Platforme online vor ajuta consumatorii să găsească ateliere locale de reparații și magazine care comercializează produse recondiționate”, afirmă Parlamentul European.
Producătorii vor trebui „să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile și să informeze consumatorii în legătură cu dreptul lor la reparare”.
Alte beneficii pentru consumatori
„Bunurile reparate în…