Vreți să vă cumpărați o mașină din Germania? Un inginer român stabilit aici spulberă mitul mașinilor second-hand aduse din această țară - Infoalert.ro
Connect with us

DE ACTUALITATE

Vreți să vă cumpărați o mașină din Germania? Un inginer român stabilit aici spulberă mitul mașinilor second-hand aduse din această țară

Published

on

RECOMANDARE
Descoperă mâncarea perfectă care nu te îngrășa deloc

Una dintre cele mai căutate calităţi ale unei maşini second-hand cumpărate din Germania este numărul mic de kilometri, iar una dintre cele mai folosite strategii de marketing a dealerilor de maşini second hand este aceea că „maşina i-a aparţinut unui medic german care a ţinut-o mai mult în garaj”. Un inginer român care lucrează în industria auto din Germania spulberă acest mit.

Paul Danci este un inginer român stabilit în Germania şi lucrează ca expert în domeniul siguranţei auto pentru mărci ca BMW, Audi sau Volkswagen. Într-un ghid al românului care vrea să îşi cumpere maşină second-hand din Germania, realizat pentru „Adevărul”, Paul Danci arată care sunt câteva din capcanele în care pot cădea cumpărătorii de mașini second-hand. Tototodată, tânărul român stabilit în Germania le dă şi câteva ponturi celor care vor să şi cumpere o maşină la mâna a doua din Germania.

„Cei care vând maşini vor să-şi vândă «marfa» de pe stoc aşa că unii apelează şi la unele metode de «înfrumuseţare» a maşinilor ca să poata fi vândute mai repede sau la un preţ mai mare. Se poate întâmpla de multe ori ca şi proprietarii de maşini când vor să-şi vândă maşina personală sa apeleze la aceleaşi metode. De multe ori, maşini care sunt catalogate ca şi daună totală sunt cumpărate de indivizi care le duc în service-urile lor şi le «refac», iar apoi le vând pe diferite site-uri ca şi maşini fără accident”, arată inginerul român.

Paul Danci arată că urmele accidentelor se pot ascunde, în multe cazuri, foarte uşor, dar există uneori anumite semne care indică faptul că maşina respectivă a fost implicată într-un accident grav sau foarte grav. Aceste semne pot fi:     –

Urme vizibile la punctele de imbinare ale componentelor caroseriei sau diferenţe de culoare sau nuanţe între componentele caroseriei

Coduri de eroare care nu pot fi şterse când se încearcă ştergerea lor.

Erori în bord sau coduri de eroare legate de senzorii de impact

Lipsa airbag-urilor sau erori în instrumentul de bord care semnalizează probleme la airbag-uri

Modificări aduse ECU-urile care controlează airbag-urile sau a celor care controlează scaunele sau instrumentul de bord

Schimbarea volanului

Geometria roţilor nu este corectă („unghiul de fugă”), poate fi verificată foarte uşor înainte de a cumpăra maşina

Inginerul român arată că modificarea odometrului (kilometrajului) nu este foarte dificilă în cazul multor modele de mașini.

„Faptul că maşina este localizată fizic în Germania nu mai conferă un înalt grad de siguranţă legat de modificarea odometrului. Ca o noutate, multe dintre modelele de maşini lansate după 2015 au protecţii speciale ale odometrului”, a explicat inginerul. Potrivit acestuia, în multe cazuri maşini cu kilometrajul dat sunt prezentate ca maşini care au kilometri puţini pentru că maşina „aparţine sau aparţinea unui medic sau unei persoane în vârstă şi nu o folosea”.

RECOMANDARE
Atât costă sacrificiu lui pentru țară. 360 de lei, pensia lunară pentru un militar român rănit în Afganistan și trecut în rezervă după ce a stat 3 luni în comă și a suferit 85 de fracturi

„Cine este dispus să plătească sute de euro pe an pentru asigurarea obligatorie, sute de euro pentru impozit (variază mult în funcţie de vechime, tipul de combustibil etc.), locul de parcare sau garajul unde este ţinută (de multe ori parcarea se plăteşte lunar), costul inspecţiei o dată la doi ani? Există excepţii, dar foarte puţine, majoritatea cazurilor sunt strategii de marketing”, a mai arătat Paul Danci, potrivit căruia există şi statistici oficiale cu media de km parcurşi într-un an de o maşină din Germania.

Conform statisticilor, media de kilometri a unei maşini folosite în interes personal (PKW), în Germania, este de 14.200 km/an (conform statisticilor din anul 2013). Totodată nu este neobişnuit ca o persoană să parcurgă 30.000 km pe an cu o maşină. Faceţi calculele şi vedem că, probabilistic vorbind, sunt destul de puţine şanse ca o maşina veche de 15 ani să aibă «doar» 160.000 de kilometri parcurşi”, a mai arătat Paul Danci. Inginerul a admis că sunt, totuşi, cazuri în care proprietarii schimbă motorul maşinii după un anumit număr de km. „Legislaţia din Germania este mult mai permisivă comparat cu cea din România legat de schimbarea motorului. Uzura motorului diferă în acest caz de uzura altor componente, ceea ce, din nou, produce un risc”, a arătat specialistul.

Tot el atrage atenţia că o maşină sub preţul pieţei trebuie să fie un semn de întrebare. „Ce motiv ar avea cineva să vândă o maşină la un preţ substanţial mai mic decât preţul pieţei? De obicei (există şi excepţii, dar foarte puţine), fiecare vânzător, dacă vorbim de cei privaţi, se interesează care este preţul maşinii înainte să îi facă reclamă pentru a fi pusă maşina la vânzare. În cazul firmelor care vând maşini second-hand nu se pune problema. Ei cunosc foarte bine piaţa şi ştiu preţurile. Aşa că, dacă găseşti un om «binevoitor» care vrea să-ţi vândă o maşină «în stare perfectă de funcţionare» la un preţ substanţial mai mic decât preţul pieţei, pune-ţi întrebări legate de intenţia vânzătorului”, a mai explicat Paul Danci.

Inginerul român a mai arătat că pentru a încerca combaterea escrocheriilor şi pentru a oferi vânzătorilor privaţi o şansă egală să îşi evalueze maşinile există aşa-numita „Schwacke-Liste” care printr-un site de internet permite evaluarea costului rezidual al unei maşini second-hand: http://www.schwacke.de.

„Pe lângă consultarea diferitelor site-uri, există service-uri care oferă servicii de inspecţie tehnică a unei maşini. Această inspecţie este contra cost, bineînţeles, şi poate să ofere argumentul pro sau contra cumpărării unei maşini”, a mai spus tânărul, care a arătat că vânzătorul ar trebui să îi ofere posibilitatea ca cel ce vrea să cumpere maşina să se plimbe cu maşina, neînsoţit de vânzător.

Un alt pont al inginerului român: verifică uzura componentelor maşinii.

Câteva dintre componentele care ar trebui să aibă gradul de uzură corespunzător cu vârsta sau numărul de kilometri sunt:     Scaunele, în special scaunul şoferului, volanul , pedalele, butoanele de pe panoul central şi cele de pe uşi (dacă maşina are oglinzi, geamuri sau scaune electrice). Pentru modelele mai vechi există kit-uri de cumpărat care permit înlocuirea butoanelor.

Alte aspecte importante de care trebuie ţinut cont în achiziţia unei maşini second-hand:

Faptul că are mai mulţi kilometri decât estimările normale nu scoate în evidenţă faptul că este o maşină de slabă calitate. Există multe cazuri în care maşina aparţine unei firme şi este folosită pentru deplasări pe distanţe lungi. De obicei, acele maşini sunt în garanţie, nefiind mai vechi de 4 ani sau deţin un contract de întreţinere, ceea ce înseamnă că firma care deţine maşina are interesul să se folosească cât mai mult de ea fără defecţiuni, aşa că maşina este bine întreţinută. Aceste informaţii se pot afla din talonul maşinii sau din istoricul maşinii care poate fi verificat in reprezentanţa firmei producătoare. Majoritatea modelelor de maşini, în momentul în care sunt în faza de proiectare, au făcute analize care pot prezice perioada de viaţă a componentelor electronice, electromecanice, mecanice, hidraulice, etc. De exemplu, în funcţie de tip, o maşină produsă după 2010 poate avea o durată de viaţă de 10 – 15 ani. De aceea, în funcţie de modul de utilizare, vechime, se poate estima durata de viaţă a unor componente care dacă se defectează vă vor obliga să plătiţi sume consistente pentru a le repara.

RECOMANDARE
Cea mai nouă metodă prin care Poliția Română îi prinde pe vitezomani. E perfect legal

Producătorii de maşini folosesc diferite strategii pentru maşinile produse pentru diferite zone ale lumii. În multe cazuri, producătorii de maşini ţin cont de aspecte precum clima, cultura, tipurile de şosele, produsele folosite la întreţinere (de exemplu: concentranţia anumitor elemente din componenţa uleiului pentru motor) când proiectează maşini. De aceea, este indicat ca maşina pe care o cumperi să fie proiectată pentru zona ta geografică. Citeste continuarea pe  Adevarul.ro

loading...

DE ACTUALITATE

Muncești în străinătate și ai copii în țară. Statul român ar putea sa-ți plătească drumul să vii să-i vezi trimestrial

Published

on

RECOMANDARE
Descoperă mâncarea perfectă care nu te îngrășa deloc

Părinții care lucrează în diaspora ar putea veni trimestrial acasă, pe banii statului, pentru a-și vedea copiii. Proiectul de lege, semnat de liberala Carmen Eleonora Hărău a fost depus la Senat. În prezent, în România sunt 97.645 de copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate. Potrivit proiectului, banii vor fi dați prin bugetul de stat i se va acorda unui singur părinte, pentru a veni acasă să își vadă copiii.

Potrivit propunerii legislative, statul român asigură, pentru un singur părinte care are copiii în țară, decontarea cheltuielilor cu transportul, dus-întors, trimestrial, din localitatea unei este plecat la muncă în străinătate până la localitatea de domiciliu, din țară. Transportul se va plăti de la bugetul de stat, prin bugetul unității administrativ -teritoriale de domiciliu, fără a putea depăși cuantumul a jumătate din salariul de bază minim pe țară garantat în plata, din acel an.

Decontarea cheltuielilor cu transportul, dus-întors, se va face la casieria unității administrativ-teritoriale de domiciliu, în maxim trei zile calendaristice de la depunerea documentelor justificative, direct către părintele-solicitant, sau către un împuternicit al acestuia, pe baza unei produci dată în fața secretarului unității administrativ teritoriale, în prezența ambelor persoane.

Potrivit inițiatorului, plecarea părinților peste hotare a modificat mult sfera relațională a copiilor, determinând schimbări importante în volumul și calitatea comunicării.

În majoritatea cazurilor, relațiile copiilor cu părinții plecați se răcesc în timp, această caracteristică menținându-se chiar și după revenirea părinților. Relațiile copiilor cu îngrijitorii nu sunt suficient de apropiate. De multe ori, aceștia nu reușesc să răspundă necesităților copiilor de suport moral, din cauza vârstei înaintate și a stilului de comunicare, spune senatoarea PNL.

Aceasta mai arată că acei copii rămași fără îngrijirea părinților preferă comunicarea în grupuri mici de semeni, de obicei care au aceeași experiență de despărțire de părinți. Ei sunt preocupați de găsirea unr persoane de încredere, cu care ar putea discuta diverse lucruri care îi înteresează, inclusiv subiecte intime.

După plecarea părinților, activitatea școlară a copiilor suferă schimbări. În majoritatea cazurilor, randamentul școlar scade din cauza absenței suportului și încurajării din partea părinților.

În plus, majoritatea copiilor își imaginează viitorul alături de părinți, dincolo de hotarele țării, iar optimismul lor în privința continuării studiilor este determinat de posibilitățile materiale ale părinților, decât de aspirațiile lor.

Potrivit statisticilor prezentate de parlamentarul PNL, în România avem în acest moment un total de 97.645 de copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate. Datele vin de la Ministerul Muncii și Justiției sociale.

Dintre aceștia, 19.650 de copii rămași acasă au ambii părinți plecați la muncă în străinătate, 64.642 de copii provin din familii în care un părinte este plecat la muncă în diaspora și 13.353 de copii rămași acasă provin din familii în care părintele unic susținător este plecat.

Carmen Hărău precizează că, dacă investitorilor străini li se asigură tot felul de facilități, consideră că statul poate sprijini și părinții plecați la muncă în străinătate, să vină să își vadă copiii, trimestrial, rezolvând astfel în primul rând problemele afective ale copiilor și implicit ale viitorului societății noastre.

RECOMANDARE
Veste excelentă pentru românii din străinătate: pot solicita pensie după doar un an de muncă în statul respectiv

Aproape 4 milioane de români muncesc în diaspora, potrivit cifrelor neoficiale.

Cifrele Organizației Națiunilor Unite (ONU) arată că România are a doua rata a migrației după Siria, o țară măcinată de un război civil în ultimii șapte ani.

Citeste mai mult pe RomaniaTV

loading...
Citește mai departe>>

Ultimele articole

Alte recomandari

Loading...

Facebook

Cele mai citite articole din ultima săptămână

*** Infoalert.ro este un site ce cuprinde articole de presă preluate din diverse surse interne și externe. Majoritatea articolelor conțin link-uri către sursa lor originală, diverse site-uri informative din Romania sau de peste hotare.*** ***


Vă stăm oricând la dispoziție cu întrebări și sugestii la contact@infoalert.ro sau lăsându-ne un mesaj pe pagina noastră de Facebook
Copyright © 2018 *INFOALERT.RO * Unele drepturi rezervate***