Connect with us

Istorie

La ordinul Elenei Ceaușescu nu s-a mai fabricat un model unicat de ARO 12, ce i-a plăcut lui Ceauseșcu foarte mult

Published

on

A fost produs în ediţie limitată pentru MApN, fiind realizat pe un şasiu de Aro 10, cutie de viteze de Aro 10 şi caroserie de Dacia 1310 Break Este vorba de un model unicat de Aro ARO 12, cu motor în 3 pistoane diesel şi tracţiune 4×4, scrie scrie observatorulph.ro.

În 1987, în colaborare cu Uzina Dacia, au fost produse 14 unităţi ale modelului ARO 12. Nicolae Ceauşescu a fost impresionat de macheta premergătoare modelului final şi şi-a dat acceptul să o testeze.

Ceauşescu a fost prima persoană care a condus această maşină, testele făcându-se chiar în curtea Sălii Palatului din Bucureşti, după ce au fost aduse mai multe exemplare la reşedinţa din Bucureşti şi Snagov. Modelul era cunoscut şi sub numele Dacia Deceneanu, Aro 12 sau Dacia 4X4.

ARO 12, era o maşină cu tracţiune integrală şi garda la sol, semnificativ mărită faţă de o Dacia break normală. Deşi lui Nicolae Ceauşescu i-a plăcut foarte mult acest model, Elena Ceauşescu însă nu şi-a dat acordul cu privire la producerea pe scară largă a modelului. Motivele acestui refuz nu sunt cunoscute.aro 12

La scurt timp după refuzul Elenei Ceauşescu, uzina Aro a primit o solicitare de producere a încă 10 maşini în termen de 10 zile, maşini ce urmau a fi date miniştrilor din cadrul Ministerului Comerţului.

Şi de această dată maşinile au fost retrase din circulaţie la ordinul Elenei Ceauşescu, modelele produse fiind folosite în cadrul uzinei Aro pentru aprovizionare, delegaţii şi alte activităţi interne.

Mai jos vedeti un clip cu istoria autoturismului ARO in Romania.

loading...
Loading...

Din lume

Enigma vasului EDUARD BOHLEN! O navă lungă de 100 de metri îngropată în nisipul Deșertului Namib!

Published

on

By

Nava EDUARD BOHLEN este ambarcațiunea misterioasă  care a eșuat în Atlantic  și se află în prezent în deșert.Vasul ”Eduard Bohlen” a fost construit în anul 1891.

Era o navă rezistentă pentru acele vremuri, având un  tonaj (volumul spatiilor interioare ale navei exprimate în tone registru) de 2.300 și o lungime de 94 de metri. Naviga cu un echipaj de 43 de persoane la bord. 

După 20 de ani de activitate, la  5 septembrie 1909, sub pavilion german, urma să facă o deplasare din Swakopmund (Namibia) la Table Bay, Cape Town (Africa de Sud). Ceața densă de pe coastele Skeleton,a făcut ca  ambarcațiunea să  se ciocnească de stânci. ”Eduard Bohlen” s-a scufundat în Oceanul Atlantic, în Conception Bay.

De la acel eveniment nefast au trecut peste 100 de ani și, deoarece deșertul namibian a înaintat vertiginos în apele Oceanului Atlantic, vasul a ajuns între dunele de nisip, la o distanță de mai bine de 400 de metri de țărm. Astăzi ne  oferă imagini incredibile.

Sursa: a1.ro

loading...
Loading...
Citește mai departe>>

Ultimele articole

Alte recomandari

Loading...

Facebook

Cele mai citite articole din ultima săptămână

*** Infoalert.ro este un site ce cuprinde articole de presă preluate din diverse surse interne și externe. Majoritatea articolelor conțin link-uri către sursa lor originală, diverse site-uri informative din Romania sau de peste hotare.*** ***


Vă stăm oricând la dispoziție cu întrebări și sugestii la contact@infoalert.ro sau lăsându-ne un mesaj pe pagina noastră de Facebook
Copyright © 2018 *INFOALERT.RO * Unele drepturi rezervate***