Unele orase germane au interzis deja circulatia masinilor cu motoare diesel. Franta si Marea Britanie, pe de alta parte, vor interzice masinile cu motoare diesel si pe benzina incepand cu anul 2040. Sa nu ne amagim, nici masinile cu motor electric nu vor rezolva problema poluarii.
Nu-i credeti pe producatori de automobile, deja implicati in scandalurile falsificarii indicilor emisiilor. In acelasi timp, cei care se impotrivesc motoarelor diesel si pe benzina deja sarbatoresc: ei deja prevad sfarsitul dusmanului lor: gazele cu efect de sera, emise in atmosfera de motoarele cu ardere interna. Este insa asa?, se intreaba jurnalistul Henrik Bohme intrun articol scris pentru Deutsche Welle
In toate acestea ne amintim de actiunile Germaniei care a renuntat la centralele atomice, acordand subventii de miliarde de euro producatorilor de energie din surse alternative. Toate acesta, insa, nu au putut impiedica falimentul multor producatori germani de panouri solare. Asta pentru ca societatea a reactionat straniu.
E drept ca niciunul dintre noi nu isi doreste inauntrul curtii centrale eoliene si nici nu ne dorim ca, pe langa casele noastre, sa treaca magistrale de inalta tensiune. Asa e si cu motorul cu ardere interna: intrebarea e aceeasi ca si in cazul renuntarii la centralele atomice: de unde vor veni energia electrica si termica dupa ce vor fi inchise toate centralele conventioanle?
Electroautomobilele nu sunt raspunsul
In cazul automobileleor, intrebarea suna cam asa: cu ce ne vom deplasa daca vor fi interzisee motoarele cu ardere interna? Bineinteles, cu electroautomobile, va veni raspunul imediat. Insa tocmai aici este misterul: nimeni pana acum nu stie daca acestea se vor dovedi fiabile pentru a indeplini aceasta misiune.
Pentru ca, pana acum, castigurile ecologice de pe urma lor sunt destul de cotroversate. Daca un motor conventional cu ardere interna consuma 6 litri de benzina dupa standardele actuale, el nu polueaza mai mult decat o masina mica de oras Tesla. Una dintre explicatiile acestui lucru este bateria masinii electrice care cantareste aproape o tona si care trebuie incarcata foarte des.
Milioane de de masini electrice inseamna, de asemenea, si milioane de baterii. In consecinta, va fi nevoie de o serie de materii prime, precum litiu si mai ales cobalt, care intra in componenta bateriilor. De und atata cobalt? Mai ales din Congo, o tara distrusa de razboiul civil si inabusita de coruptie. Si ma rau: in extragerea de cobalt din Congo sunt implicati mai ales copii. Fara cobaltul din Congo nu vor putea fi puse in aplicare planurile pentru o lume dominata de electroautomobile.
In cadrul procesului de fabricatie sunt folosite materii prime toxice, a caror ardere provoaca poluarea mediului. Cand se duce viata acestor baterii, ele trebuie reciclate in mod corespunzator, in caz contrar ele se transforma in deseuri speciale.
Pentru o lume mai putin poluata am putea gasi raspunsul in alta parte: mai multe troilebuze si tramvaie in marile orase si incurajarea oamenilor sa renunte a se mai deplasa atat de mult cu autoturismul.
Articol complet neavizat…
Bateriile unei masini electrice cantaresc 500kg sau mai putin iar jumatate din greutate este data de carcasa bateriei si cablurile din interior. De exemplu bateria unui Nissan Leaf cantareste putin peste 300kg, bateriile propriuzise din interior cantaresc sub 150kg.
Bateria este complet (100%) reciclabila fara costuri imense asa cum se sugereaza. Intradevar este un poluator cand nea Gigi o va demonta de pe masina si o va arunca intr-un sant, la fel ca orice baterie de altfel.
Automobilele electrice sunt cele mai fiabile. Deja sunt automobile electrice care ating 200 si chiar 300 mii de km. Singurele costuri de mentenanta fiind doar cauciucurile si stergatoarele. Interiorul masinii deja devine rupt si uzat desi masina din punct de vedere tehnic functioneaza perfect! Nu exista schimburi de ulei sau filtre, alte piese extrem de scumpe gen turbo, filtru de particule sau injectoare care sa se defecteze… Pana si placutele de frana se schimba foarte rar ( peste 100 mii km) datorita sistemului de „regenarare” care actioneaza ca o frana puternica asupra masinii.
chevrolet voltul meu are deja 800.000 km fara nici o intretinerela garaj.