sâmbătă, mai 25, 2024

INFORMAȚIA înseamnă PUTERE

Primele mașini romanești erau incredibile. Unele aveau două roți și atingeau viteze de aproape 300 de km pe oră

Producţia românească de automobile are o istorie de peste un secol. Prima fabrică a fost creată în 1908 la Arad. In timp, multi ingineri români au fost cunoscuţi chiar si peste hotare pentru invenţiile şi prototipurile lor.

Aurel Persu a creat un automobil cu forma aerodinamică a picăturii de apă în cădere, brevetându-şi invenţia în Germania, la 19 septembrie 1924. Vehiculul era dotat cu frâne pe saboţi şi avea o capacitate cilindrică de 1.400 cmc. Automobilul a fost donat Muzeului Naţional Tehnic Dimitrie Leonida în 1969. Este în stare de funcţionare şi în prezent.

Gheorghe Gal a fost campion de motociclism în anii 1930, a creat un microautomobil, cu trei roţi, dotat cu un motor Jawa de 250 cmc, 12 CP si un consum de 4,3litri/100 kilometri. Automobilul Gal avea o lungime de 2,60 metri, două locuri, direcţia pe roţile din faţă, schimbătorul de viteze la volan. Putea atinge o viteză de până la 75 Km/h. Câteva exemplare din prototipul lui s-au păstrat la colecționari de mașini de epoca.

Un automobil exotic era De Karaso Simplon şi a fost realizat în Uzinele din Reşiţa. Avea o caroserie monobloc din răşina poliesterică armată cu fibră de sticlă montată pe o infrastructură echipată cu motor Renault. Karaso Simplon era confecţionat manual şi impresiona prin tapiţeria din piele ecologică.

Justin Capră a construit automobilul Virgilius, cu două roţi, echipat cu un motor de avion de 105 CP. Vehiculul cu o greutate de 250 de kilograme putea atinge 300 km/oră. Tot el a realizat şi cea mai mică maşină din lume, Soleta F, care consuma 0,5 l la 100 de kilometri.În anii 1970 românii utilizau primul autobuz cu etaj. Maşina putea transporta 74 de oameni şi efectua curse între Bucureşti şi Amara.

Foarte interesant și..  Punctul Frăției neamului românesc, locul unic din România unde se întâlnesc cele trei mari regiuni istorice: Muntenia, Moldova și Transilvania

Cea mai elegantă mașina autohtonă a anilor 1940 a fost Malaxa. Automobilele create în uzinele celebrului industriaș Nicolae Malaxa erau echipate motoare cu trei cilindri in stea, aveau 30 CP, şase locuri şi atingeau o viteză de 120 km/h, consumul de benzină fiind de 10 l/100 km.

Sursa:adevarul.ro

Articole asemănătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.