Acasă Sănătate Metodă naturală de a scăpa de sforăitul partenerului în timpul nopții

Metodă naturală de a scăpa de sforăitul partenerului în timpul nopții

0

Sforăitul, una dintre cele mai neplăcute afecțiuni nocturne, apare ca urmare a perturbării coloanei de aer inspirat prin căile aeriene superioare, în timpul somnului, prin fenomenul de îngustare a căilor aeriene la nivelul nasului, cavităţii bucale sau gâtului.

Acest obicei reprezintă o sursă de tensiune în cuplu și, din păcate, o problemă de sănătate cât se poate de serioasă. Sforăitul nu este asociat doar cu somn întrerupt și slab calitativ, ci și cu un risc ridicat de atac cerebral.

Studiile au arătat că aproximativ 50% din populații lumii sforăie mai des sau mai rar. Vestea bună este că adoptarea unui stil de viață sănătos poate face ca această problemă să dispară.

Pentru a scăpa de acest obicei (deranjant în special pentru cei din jur) se poate apela la următoarele cinci trucuri:

Fă gargara cu apă cu puțin ulei de mentă

Aceasta gargara va ajuta la micsorarea mucoasei nazale si a gatului. Daca sforaitul este o problema temporara, el va fi ameliorat semnificativ cu acest remediu.

Dormi pe o parte in loc sa dormi pe spate

Dormi pe o parte mai degrabă decât pe spate. Cei care dorm pe spate sunt mai predispusi la sforăit .Prin urmare atunci cand dormi pe o parte se reduce sansa de a sforai.
Dormitul pe spate te poate face sa sforai deoarece barbia ,limba si orice tesut gras de la nivelul gâtului pot apăsa pe căile respiratorii, perturband fluxului de aer .

Bea cu o ora inainte de culcare un ceai de ceapă

Un leac babesc pentru combaterea sforaitului este ceaiul de ceapa. Se ia o ceapa, se taie bucati si se fierbe timp de un sfert de ora. Strecoara infuzia obtinuta si consum-o cu 1-2 ore inainte de culcare. Se pare ca are efect.

Foarte interesant și..  Cât trăiește, MAMA își iubește copiii mai mult decât se iubește pe ea însăși. La multi ani, tuturor mamelor din lume

Scăpați de câteva kilograme

Obezitatea este una din cauzele sforăitului, persoanele supraponderale suferind diverse modificări anatomice ale căilor respiratorii. Slăbind și numai câteva kilograme, suprafața faringelui nu va mai fi la fel de redusă și problema se va ameliora.

Hidratarea adecvată este una dintre cele mai importante aspecte de avut în vedere atunci când dorim să evităm sforăitul noaptea. Cu cât corpul este mai hidratat (deci mucoasa nazală va fi lipsită de mucozități lipicioase), cu atât somnul va fi mai odihnitor.

Folosiți un bandaj nazal special

Căile nazale înfundate pot înrăutăți această problemă a sforăitului, pentru că sunteți forțat să respirați pe gură. Un asemenea bandaj aplicat pe nas vă va desfunda căile respiratorii.

Un somn odihnitor și fără sforăit vom avea și dacă vom fi mai atenți la calitatea pernelor (recomandarea medicală este să le schimbăm la 6 luni), având în vederea că, în timp, acestea pot adăposti acarienii cauzatori de alergii.

Cumpărați un umidificator

Căldura uscată din încăpere poate fi o cauză a sforăitului. Un astfel de dispozitiv păstrează umiditatea în încăpere, implicit pe cea a căilor respiratorii

Începeți să cântați

Indiferent cât de ciudat ar suna, oamenii de știință de la Universitatea Exeter au realizat o cercetare și au ajuns la concluzia că subiecții care au cântat 20 de minute în fiecare zi timp de trei luni au scăpat de problema sforăitului. După câte se pare, cântatul are un impact pozitiv datorită faptului că întărește mușchii din căile respiratorii.

Sforăitul netratat pe o perioadă lungă de timp va atrage după sine efecte periculoase asupra organismului :  somnolenţă diurnă, cefalee (durere de cap), diminuarea capacităţii de concentrare, a atenţiei şi a capacităţii de memorare.


Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos:

Articolul precedentIon Iliescu a adresat un mesaj la moartea Reginei Elisabeta
Articolul următorAtenție mare dacă ți-au intrat în casă gândaci urât mirositori! Toamna iși caută adăpost in locuințele noastre