Întâmplarea pe care o vom înfățișa în rândurile de mai jos ne arată cât de puternice pot deveni cuvintele în situații aparent banale. Pe podul Brooklyn, într-o dimineață de primăvară, un orb cerșește. Pe genunchii săi se află un carton pe care scrie: „Orb din naștere”. Mulțimea trece indiferentă prin fața sa. Nimeni nu-i aruncă niciun ban în cutia din fața sa.
Un necunoscut se oprește, ia cartonul, îl întoarce și scrie câteva cuvinte pe el. Apoi pleacă, lăsându-l pe genunchii orbului în continuare.
Imediat, după aceea, miracol! Fiecare trecător se oprește înduioșat în față orbului și aruncă câte un bănuț în cutie.
Cele câteva cuvinte scrise de trecător au fost de ajuns pentru a impresiona mulțimea de trecători.
„Este primăvară, iar eu nu pot să o văd”, scrie simplu pe cartonul orbului. Astfel, trecătorii nu dau nimic în prima fază pentru că acțiunea lor nu ar avea o semnificație pozitivă.
În cel de-al doilea caz, trecătorii oferă banii cerșetorului, pentru că, acum, acțiunea lor capătă un sens pozitiv pentru ei. Semnficatia pozitivă poate fi interpretată ca ceva de genul: „trebuie să contribui la ușurarea poveri acestui sărman orb”.
Întâmplarea este consemnată de Alex Mucchielli în cartea sa „Arta de a influența”, pe care va invităm să o citiți.