A trecut mai bine de un veac de când mașinile și-au făcut apariția pe fața pământului. Timpul a trecut, ele s-au înmulțit și s-au înmulțit și s-au înmulțit. Odată cu apariția automobilelor au apărut și accidentele rutiere. Și, totuși, care a fost primul accident din istorie?
Potrivit auto-blid.ro, istoricii vorbesc despre primul accident din istorie ca ar fi avut loc in anul 1771. Primele idei teoretice pentru construirea unui vehicul cu tractiune proprie apar inca de la Leonardo da Vinci si Isaac Newton, insa istoria automobilelor incepe in 1769, odata cu crearea mașinii cu motor cu abur,de către Nicolas Cugnot. De fapt, mașina semăna cu un tractor construit pentru armata, care avea trei roti si putea trage artileria franceza la viteze de 5-6 kilometri pe ora. Vehiculul era impractic, trebuind sa se opresc la fiecare 15 min pentru a se reîncarcă. Inventatorul si soferul a afost Nicolas Cugnot.
Doi ani mai tarziu, in 1771, inventatorul a intrat cu un vehiculul sau într-un zid, acesta fiind primul accident din lume. Motorul cu aburi nu s-a dovedit practic pentru automobile, dar a functionat pentru locomotive si trenuri. Istoricii care accepta automobilul cu propulsie pe baza de aburi sunt de acord ca Nicolas Cugnot a fost inventatorul primului automobil.
Unele surse spun însa că în 1895, când în Statele Unite ale Americii industria auto era doar la început, în Ohio două maşini, singurele înregistrate în tot statul, s-au lovit una de cealaltă pe un câmp. Din păcate nici unul dintre șoferi nu a supraviețuit. Momentul dinaintea tragediei a fost surprins de un fotograf.
Alte surse spun că primul accident auto ar fi avut loc pe data de 29 iulie 1834. O diligenţă cu aburi, a inginerului Edinburg, a lovit o piatră pusă în mod intenţionat în drum. Cazanul cu aburi a explodat, provocând moartea a 5 persoane.
Alte documente afirmă că cel dintâi accident cu victime a avut loc pe 31 august 1869. Mary Ward se afla alături de soţul şi de verișorii ei (fraţii Parson), într-o călătorie cu un vehicul experimental, cu aburi. Într-un viraj mai strâns, Mary s-a dezechilibrat şi a căzut, fiind călcată de roata vehiculului.
Un alt accident catalogat drept primul accident rutier din care a rezultat decesul șoferului s-a întâmplat in anul 1898, in Marea Britanie, lui Henry Linfield, un om de afaceri al International Cars.
Sistemul de directie al automobilului sau electric a cedat, mașina părăsind direcția de mers. In urma accidentului mașina a trecut printr-un gard de sarma si a lovit un stâlp de otel al gardului sau un pom (este neclar), șoferul secționându-si artera principala a piciorului, ceea ce a dus la decesul acestuia in ziua următoare.
Mai multe fotografii cu accidente rutiere care au avut loc in urma cu mai bine de un secol gasiti aici