O analiză de ani de zile arată că titanii rețelelor sociale s-au angajat în „supraveghere vastă” pentru a câștiga bani din informațiile personale ale oamenilor, potrivit Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) din SUA, potrivit japantimes.
Un raport bazat pe interogări lansate cu aproape patru ani în urmă, care vizează nouă companii, a constatat că acestea au colectat date, uneori prin intermediul brokerilor de date, și că pot păstra pe termen nelimitat informațiile colectate despre utilizatorii și non-utilizatorii platformelor lor.
„Raportul prezintă modul în care companiile de rețele sociale și de streaming video colectează o cantitate enormă de date personale ale americanilor și le monetizează în valoare de miliarde de dolari pe an”, a spus președintele FTC, Lina Khan, într-un comunicat.
„Eșecul mai multor firme de a proteja în mod adecvat copiii și adolescenții online este deosebit de îngrijorător”.
Khan a susținut că practicile de supraveghere au pus în pericol intimitatea oamenilor și i-au expus potențialului de furt de identitate sau de urmărire.
Potrivit raportului, modelele de afaceri care implică în mod obișnuit publicitate direcționată au stimulat colectarea în masă a datelor utilizatorilor la multe…
Citește continuarea pe b1.ro