Tunelul Izvor a stârnit curiozitatea multor oameni de-a lungul timpului. Este știut faptul că Munții Bucegi adăpostește secrete care nu au fost nedezlegate nici până astăzi, printre acestea și acest tunel.
Tunelul Izvor, un mister nedezlegat. Ce se ascunde în spatele intrării
În inima Munților Bucegi se află unul dintre cele mai misterioase tuneluri din România: Tunelul Izvor. În 1913, conducerea CFR a stabilit să se execute o legătură directă între stațiile Titu și Sinaia, pe ruta Târgoviște, Pietroșita și Moroieni. Scopul lucrărilor era acela de a descongestiona nodurile de cale ferată București și Ploiești, dar mai ales pentru a scurta ruta spre Predeal.
Proiectul pentru Tunelul Izvor, aprobat de CFR și de regele Ferdinand, viza construirea unei căi ferate ce ar fi facilitat o trecere rapidă și sigură între Țara Românească și Ardeal.
CFR a încheiat un contract cu firma renumitul inginer Julius Berger, care urma să construiască linia de cale ferată dintre Pietroșița și Sinaia. Pentru a face traseul posibil, firma lui Berger a decis construirea unui tunel de 5.918 metri, care să străpungă versantul din Bucegi.
Construcția a fost demarată în luna ianuarie 1914 și urma să se desfășoare în următoarele 28 de luni. Sub presiunea evenimentelor internaționale, forarea a început din ambele capete, Sinaia și Moroieni, muncitorii lucrau în 3 ture de câte 8 ore. Până în luna august a aceluiași an, erau gata peste 400 de metri de tunel complet, fiind realizate galeriile de bază și de creștet pe 800 de metri.
Șantierul a fost preluat de nemți
Punctul de străpungere de la Sinaia a…
Articolul complet îl puteti citi AICI