Medicul neurolog Mihaela Pungan, din Târgu Jiu, a tras un semnal de alarmă cu privire la sistemul de educaţie din Romania, la presiunea imensă care se pune pe cei mici şi la modul în care sănătatea copiilor este concret afectată. Medicul oferă ca exemplu analizele medicale ale fiicei sale, elevă în clasa a V-a.
Medicul neurolog susţine că temele date de profesori dar şi solicitarile şi presiunea cadrelor didactice sunt sufocante, iar pentru a exemplifica vorbeşte cu sinceritate despre fiica sa, cu care nici măcar în weekend nu are timp să petreacă împreună, din cauza faptului ca sunt prea multe teme de făcut.
„Sunt indignata şi pe de altă parte tristă!
Fetița mea, în clasa a V-a, se trezeşte dimineaţa şi plânge, făcând teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, după care adoarme plângând. În restul timpului este la școală. Îmi povestește că sunt discipline la care profesorii îi iau ca etalon de cunoaștere pe copiii care fac meditaţii la acele materii, întreaba la modul general dacă se cunosc acele noțiuni şi dacă se răspunde (evident de cei de care ştiu că da) trec mai departe. Şi ea face meditaţii la 2 materii, de la 6-7 seara şi primeste teme în plus şi acolo…. la câte meditaţii să meargă?!!!!
La sfârșitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreună pentru că au teme….
Am întrebat-o: „Andreea cum te simţi? „Îmi răspunde mereu: „stresată”. Am făcut câteva analize şi ce credeţi ATPO este peste limită (anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută în modularea stresului). Așadar ceea ce simte produce modificări organice.”
„Copiii noștri nu numai ca nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc!”
Medicul încurajează părinţii să vină cu soluţii pentru rezolvarea acestei probleme tot mai presante, a pretenţiilor prea ridicate ale profesorilor în ceea ce priveşte volumul de muncă dat copiilor.Mama promite să rezolve ea însăşi într-un fel sau altul situaţia propriului copil, însă încurajează părinţii la discuţie pentru a rezolva problema pentru toţi copiii, la nivel general.
„Ieri am consultat o fetiță de clasa a III-a cu tic distonic al capului (mişca sărăcuţa în toate părţile cu capul) din cauză că doamna țipă la ei și nu stie să-și facă temele singurică. Părinții muncesc în schimburi.
Dragă şcoală, de ce faci asta? Copiii noștri nu numai ca nu mai au copilărie, dar se îmbolnăvesc!Îi invit pe colegii psihiatri, psihologi şi nu numai să comenteze!A identifica şi rezolva probleme nu înseamnă a căuta vinovați!
Dacă acceptăm această paradigmă este adevărat că de vină suntem cu toții. Există un curent /” o modă” în învăţământ (dincolo de norme), iar noi părinții o acceptăm, până când ne ajunge „cuțitul la os”. Sigur, sunt de acord şi cu opinia că problema trebuie discutată la clasă, la şcoală, inspectorat şi minister. Dar, pe de altă parte, trebuie dezbătută şi public pentru a-i afla anvergura și opinia tuturor celor implicaţi.
Menţionez că nu doresc să „mă răcoresc” în public, ci doar să semnalez probleme generale în sistemul românesc de învăţământ, pe care dacă le dezbatem împreună părinți, profesori, medici, poate găsim soluții!
Cu toate că există norme de igienă a muncii şi a învăţatului, acestea nu sunt aplicate. Conceptul de minte sănătoasă în corp sănătos este desuet.Andreea stă în medie 10-12 ore pe scaun zilnic și la greutatea ei de 27 kg are un ghiozdan de minim 5 kg, motiv pentru care trebuie dusă/luată zilnic de la şcoală. În clasele 3-4 mergea singură. Pentru asta îi mulțumesc doamnei învățătoare, care a avut măsură in toate .
Plecând de la cazul meu particular, sper ca realizați că nu aştept să-mi rezolve Facebook problema şi o voi rezolva individual.
Ce se va întâmpla cu ceilalți copii?
Într-o societate sănătoasă oamenii se unesc în asociații cu valori comune pentru care luptă, dezbat civilizat .Acest spațiu public nu este un loc unde sa arătăm doar ce frumoşi suntem, pe unde ne plimbăm şi ce posedăm. Este un loc și o ocazie să discutăm şi lucruri serioase care ne privesc pe mulţi dintre noi.”
Sursa: baby.unica.ro