Constructorul ei este Moise Davidas un fost maistru mecanic, de 67 de ani, acum pensionat în Ampoita, judetul Alba. Dupa pensionare, fiind obisnuit cu activitatea, pe lânga muncile câmpului si ale gospodariei, nu a renuntat la dragostea sa pentru motoare. Si atât de mare s-a dovedit pasiunea sa pentru mecanica auto încât a inventat un nou tip de masina.
O inventie pe care a facut-o, dupa cum ne-a marturisit, în special pentru uzul populatiei din zona rurala, constient de dificultatile pe care taranii le întâmpina din pricina lipsei de dotare si a lipsei de fonduri pentru a-si achizitiona utileje. În ce consta inventia sa? Ideea e simpla: adaptarea autoturismului „Dacia”, pe care unii îl cred doar un hârb vechi, inutil si hodorogit, la vremurile pe care le traim, acesta fiind adus cu pricepere la caracteristici multifunctionale, potrivit pentru arat, sapat, transport si turism pe orice tip de teren.
Ideea a prins contur în mintea maistrului Davidas în anul 1995, când a elaborat si proiectul viitorului autoturism „Dacia-cu-sapte roti”. Din pacate, pensionar fiind si cu fonduri limitate (basca exclus prin diferite tertipuri din viata politica, în care ocupa functia de presedinte al filialei din Alba a Partidului National Român, acel „bunic” al PNTCD-ului de azi), lui Davidas i-a luat nu mai putin de 10 ani pâna când si-a vazut proiectul materializat. De fapt în 13 ani, caci anul 2005 abia a început materializarea proiectului, iar de finalizat a fost finalizat abia… in 2010. Chiar a venit cu inventia sa pâna la Alba Iulia, pentru a o înmatricula. Bineînteles ca în parcarea unde a oprit masina s-a strâns lumea ca la urs, minunându-se de asa vehicul nemaivazut. Iata cateva date tehnice despre aceasta dacie, omologata de inventator chiar si la RAR.
- difera acum de orice tip cunoscut de masina; trenul de rulare permite întrebuintarea aceluiasi tip de anvelope (de autoturism „Dacia”) sau senile de cauciuc, în functie de cerinte;
- din pricina modificarilor, masina are acum cea mai înalta garda la sol, fiind adaptata circulatiei pe orice tip de teren, oricât ar fi acesta de accidentat (nici chiar masinile de teren straine, Land Rover, Nissan etc., nu au o garda atât de înalta) iar conceptia trenului de rulare este 100% originala;
- reductoarele sunt originale 100%;
- sasiul este de asemenea original, în proportie de 100%;
- roata a cincea (de fapt roata a saptea, caci trenul de rulare este prevazut cu patru roti în spate si doua în fata, plus aceasta cremaliera pe mijloc) este tot 100% originala, constituind un al treilea sistem de frânare (sistem de cremaliera), necesar în caz de avarii, la munte, pe teren acoperit cu polei sau zapada;
- instalatia hidraulica este cea existenta pe piata, speciala pentru utilaje agricole;
- sistemul hidraulic de rotatie pentru despotmolire (cel de la roata a saptea, cea cu cremaliera) este o noutate absoluta.
Pentru realizarea acestui prototip, Davidas a investit aproximativ 3.500 de euro, din amarâta sa pensie de 6 milioane de lei vechi.
El intentioneaza sa îsi înregistreze inventia la Oficiul de Standarde, Inventii si Marci de la Bucuresti, dar deocamdata se afla cu autoturismul-utilaj în probe tehnologice, pentru a verifica si confirma fiabilitatea acestuia. Iar intentia sa finala este aceea de a trece la productia de serie, venind pe piata de autoturisme cu o masina noua, cu un pret de vânzare de vreo 6.000 de euro sau cu o masina tractoare cu aceeasi putere si destinatie, care sa aiba un pret de circa 3.500 de euro (accesibila buzunarelor taranesti, asa gaurite cum sunt ele). Sursa: Daciaclub.ro
Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un LIKE mai jos: