marți, ianuarie 14, 2025

INFORMAȚIA înseamnă PUTERE

Unde se trage linia în ceea ce privește utilizarea inteligenței artificiale în televiziune și film?

Controversele recente, inclusiv posterele din Războiul Civil și fotografiile alterate dintr-un documentar Netflix, au dus la îngrijorarea cu privire la utilizarea tot mai mare a inteligenței artificiale pe ecran, scrie The Guardian.

Deșigrevele de anul trecut ale scenariștilor și actorilor de la Hollywood au avut ca temă o multitudine de factori, printre care se numărau remunerația echitabilă și plățile reziduale, o preocupare a fost mult mai importantă decât celelalte: influența inteligenței artificiale generative – tipul de inteligență artificială care poate produce text, imagini și videoclipuri – asupra mijloacelor de trai ale oamenilor.

Utilizarea IA generativă în conținutul pe care îl vizionăm, de la filme la televiziune și până la o mare parte din coținutul prost de pe internet, era o concluzie previzibilă; cutia Pandorei a fost deschisă. Dar strigătul de mobilizare, la momentul respectiv, a fost că orice protecție asigurată împotriva companiilor care folosesc IA pentru a face economii a fost un câștig, chiar dacă doar pentru un contract de trei ani, deoarece dezvoltarea, implementarea și adoptarea acestei tehnologii va fi atât de rapidă.

Nu a fost o fanfaronadă. În doar câteva luni de când breasla scenariștilor și cea a actorilor au încheiat înțelegeri istorice cu Alianța Producătorilor de Film și Televiziune (AMPTP), utilizatorul mediu de social media a întâlnit aproape sigur materiale generate de inteligența artificială, fie că și-a dat seama sau nu.

Eforturile de a limita falsurile pornografice ale celebrităților realizate de AI au ajuns la Congresul SUA, care este cunoscut ca fiind recalcitrant și obtuz. Internetul este acum atât de plin de dezinformări și conspirații, iar existența IA generativă a distrus atât de mult ceea ce mai rămăsese din realitatea împărtășită, încât un videoclip deepfake AI cu Kate Middleton părea, pentru mulți, o concluzie deloc nerezonabilă. (Ca să se știe, a fost real.)

Directorii de la Hollywood au testat deja viitorul program text-to-video Sora al OpenAI, care l-a determinat pe producătorul Tyler Perry să oprească o extindere de 800 de milioane de dolari a studiourilor sale din Atlanta, deoarece „se vor pierde locuri de muncă”.

Pe scurt, o mulțime de oameni sunt speriați sau, în cel mai bun caz, precauți, și pe bună dreptate. Ceea ce reprezintă un motiv în plus pentru a acorda atenție micilor bătălii legate de inteligența artificială, și nu prin prisma unei lentile apocaliptice. Pentru că, printre toate poveștile mari despre Taylor Swift deepfakes și despre o potențială apocalipsă a locurilor de muncă, AI-ul generativ s-a strecurat în film și televiziune în moduri mai mici – unele potențial creative, altele potențial amenințătoare.

Foarte interesant și..  Crucea de pe Caraiman ,cea mai înaltă cruce din lume pe un masiv montan!

Chiar și numai în ultimele săptămâni, numeroase cazuri de inteligență artificială utilizată în mod legal în proiecte creative și în jurul acestora testează apele pentru a vedea ce va observa sau accepta publicul, sondând ce este acceptabil din punct de vedere etic.

A existat o mică explozie pe rețelele de socializare în legătură cu afișele de trupe generate de inteligența artificială în noul sezon al serialului True Detective, după ce unii spectatori au fost îngrijorați în legătură cu interstițiile de dimensiuni similare generate de inteligența artificială din filmul horror independent Late Night With Devil. („Ideea este că este atât de trist acolo sus că un puști cu AI a făcut afișele pentru un festival de Metal pentru ratați, pentru boomeri”, a declarat Issa López, showrunnerul True Detective, pe X. „S-a discutat. Ad nauseam”).

Ambele cazuri au acel aspect lăcrămat și straniu al AI, ca în genericul generat de AI al serialului Marvel din 2023, Secret Invasion. La fel și în cazul afișelor promoționale pentru noul film al A24, Civil War, care prezintă repere americane distruse de un conflict intern fictiv, cum ar fi o Sferă bombardată în Las Vegas sau Turnurile Marina din Chicago, cu inexactitățile caracteristice AI (mașini cu trei uși etc.).

Cinefilii au protestat față de utilizarea îmbunătățirii inteligenței artificiale (diferită de inteligența artificială generativă) pentru a îmbunătăți – sau, în funcție de părerea dumneavoastră, pentru a suprasatura și distruge – filme existente, cum ar fi…
Articolul complet pe G4media.ro

Articole asemănătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.