„Studiile au demonstrat că incertitudinea acestor efecte nu reprezintă un motiv suficient pentru a evita acționarea,” susțin reprezentanții UE.
Aceste urme de vapori conțin oxizi de nitrogen, carbon negru și alte substanțe care pot afecta clima. În plus, ar avea un rol în prinderea căldurii, ceea ce are un efect asupra încălzirii globale.
Unele estimări sugerează că există o contribuție semnificativă la încălzirea globală, cel puțin din punct de vedere al emisiilor de carbon. Industria aviației ar reprezenta 2% din emisiile cu dioxid de carbon.
Noile reguli vizează și dârele lăsate de avioane pe cer. Mai multe ONG-uri au criticat excluderea anumitor zboruri lungi din legislație. Regulile vor intra în vigoare anul viitor. Vor viza zborurile între aeroporturile din Zona Economică Europeană. Adică țările din UE, la care se adaugă Islanda, Norvegia și Elveția.
Nu toate zborurile europene sunt incluse în aceste rapoarte
„Companiile aeriene care au zboruri lungi primesc tratament preferențial din partea UE din nou,” a declarat Krisztina Hencz, din cadrul grupului de lobby Transport & Environment. „Au luptat să submineze acțiunile și cercetarea…
Citește articolul complet pe USEIT.ro